Suvelaager Hiiumaal 12-14.06.2018

24. June 2018

Õppelaager “Läänemere pärl – Hiiumaa”

(KIK keskkonnateadlikkuse projekt nr 13723)

Järjekordselt toimus Pernova Hariduskeskuse loodushuvilistele õpilastele kolmepäevane õppelaager Hiiumaal. Laagrit toetas Keskkonnainvesteeringute Keskus. Aitäh neile!

Esimene päev!

12. juuni hommikul istus bussis 50 laagerdajat, 5 õpetajat ja algas sõit Hiiumaale.

Kell 10.00 istusime juba praamil, mis väljus Heltermaa sadamast. Ilm oli ilus, kõigil oli hea tuju ja südames ootusärevus, mis saab edasi!

Hiiumaale jõudes selgus, et meie koduks on kolmel päeval Suuremõisa spordihoone. Seega sättisime ennast kõik mugavalt oma uude kodusse sisse. Kuna olime juba küllalt istuda saanud, alustasime kohe põnevate tegevustega. Esimene sõit oli bussiga Kassarile, kus uurisime rannikuelustiku – limuseid, taimekoosluseid, linnustiku ja rannaniidu elukeskkonna tähtsust ja seoseid. Lisaks saime ülesandeks teha erinevaid loodusteemalisi fotosid. See oli väga põnev, sest lisaks said ka kõik sõbrad üles pildistatud!

Õhtul võtsime kokku päevased tegevused, arutlesime mida uut teada saime ja täitsime töövihikust vahvaid  ülesandeid.

Õhtu naelaks kujunes „Fotojaht“ – seal oli vaja üles leida Suuremõisa ümbruses olevad kultuurimälestised või looduskaitse all olevad vaatamisväärsused. Asja tegi põnevaks see, et iga leitud koha juures oli vaja teha temaatiline foto –  Kuradikivi juures foto teemal „Väikesed kuradid“, Kerveküüni juures foto teemal „Rehepeks“ jne.

Teine päev!

Päev algas Suuremõisa lossipargis. Tutvusime lehtpuude- ja pargikoosluste ning putukate ja lehtpuid armastavate lindudega. Õppisime vahet tegema pargil, metsal ja alleel Suuremõisa pargi õpperajal nähtud liikide põhjal. Kõige lõpuks uurisime tiigielustikku. Pildil on näha, et õppimine võib väga lõbus olla.

Peale lõunasööki põrutasime bussiga Palade loodusharduskeskusesse, kus meid võtsid vastu neli toredat õpetajat. Kellega koos me läbisime kaks toredat õppeprogrammi „Soosääre metsarada“ ja „Kukka alliksoo“. Selgus, et nii mõnelgi meist oli esimest korda käia rabas, kus puudub laudtee. See oli väga põnev, sest lisaks laudtee puudumisele, sai kõike ise uurida ja vaadata.

Õhtul vaatasime õpetlike filme prügi ja reostuse teemal, millele järgnes viktoriin. Tublimad meeskonnad said premeeritud.

Nagu igas laagris, nii ka meil toimus disko. Need, kes rabas potastega käisid, pidid diskol kummikutega olema.

Kolmas päev!

Päeva alustasime kokkuvõtete tegemisega, kus meeskondadena valmistasime ette esitlusi – mida uut teada sain, mis meeled jäi ja mida veel teada tahan? Muidugi jagati laagerdajatele heade tulemuste eest meeneid ja kõigile anti tunnistus laagris osalemise kohta.

Peale lõunat tegime grupipildi ja pakkisime asjad.

Viimasena külastasime Viilupi hoiuala ja Sarve poolsaart.

Tagasisõidul enam nii rõõmus ei olnud. Kahju oli, et laager nii ruttu läbi sai!

Kindlasti kohtume uuel aastal ja siis juba uues laagris.

Aitäh kõigile laagerdajatele ja laagri meeskonnale!

Astrid Viik
Projektijuht

15. juuni 2018

Töövihik on siin. Pilte saab vaadata siin.