Noored ellujääjad – eelkool, 1.-10. kl

 

Valmistame noored ellujääjad ette looduses hakkama saamiseks, omandatud oskused jäävad alles kogu eluks. Matkamine õpetab planeerimist, otsuste tegemist ja  üksteisega arvestamist.

Praktilises osas kasutatakse  situatsiooni kompleksharjutusi, kus osalejatele antakse erinevaid situatsioone ja ülesandeid, mida nad õpetatu abil hakkavad koos lahendama.

Noor ellujääja saab looduses hakkama igal aastaajal, igas situatsioonis nii iseseisvalt kui  koos kaaslastega. Õppetöö toimub 2 ak tundi nädalas ja 1 või 2  matka kuus.

Huviringi tutvustavat videot vaata siit!

Õppetöö sisu

  • Meditsiin- kannatanu olukorra hindamine. Esmase esmaabi andmine endale ja kaaslasele, vigastused, põletused, külmakahjustused, vedelikupuudus  ja luumurrud. Abi  kutsumine ja olukorra kirjeldus.
  • Ohutu matkamine- ohutuks matkamiseks on vaja matka planeerida ja kinni pidada ohutusreeglitest, tee ja veekogu ületamine, ilmastikust tingitud ohud. Vähesed oskused ja valed valikud, riietuses, teekonnal või matkaliigil tekitavad ohuolukordi.
  • Orienteerumine- kaardi, kompassi ja gps-i kasutamine, orienteerumine maastikul, teekonna planeerimine, asukoha määramine ja tegevus eksimise korral.
  • Matkavarustus ja matkaks valmistumine- vajaliku varustuse valik ja seljakoti pakkimine.
  • Matka liigid ja looduskaitselised piirangud- erinevatel aastaaegadel käiakse erinevatel matkadel, jalgsi-,  vee-, räätsa-, suusa-, uisu- ja tõukekelgumatkad. Looduses liikudes tuleb arvestada looduskaitseliste ja eraomandi seadustega.
  • Meeskond- matkates meeskonnana  tuleb kõigiga arvestada ja vajadusel üksteist toetada. Otsuste vastuvõtmine ja koos vastutamine.
  • Majutus toit ja hügieen- erinevad majutuse liigid, laagri ülespanek, wc rajamine,  toitlustuse korraldamine.  Isiklik hügieen-pesemine matkal.
  • Loodus- looduses liikudes saab vaadelda ja määrata erinevaid looma-, linnu- ja taimeliike.
  • Ellujäämine- eksimisel ja kriisiolukordades tuleb hakkama saada vähesega, leida toit loodusest, ööbida ilma telgita.

Lisaväärtus

  • Matkamine tõstab enesekindlust ja otsustusvõimet.
  • Matkamine arendab füüsilist vormi.
  • Matkamine looduses rahustab ja mõjub teraapiliselt.
  • Matkamine annab erinevaid uusi oskusi.
  • Matkates leiab sarnaste huvidega  kaaslasi.

Lisainfo

  • Vanuserühm: eelkool, 1.-10. kl;
  • Õppegruppide jagunemise info: igas õppegrupis avatakse kaks õpperühma.  NB! Vali tunniplanist sobiv aeg enne ARNO-s registreerimist.
  • Tunnid toimuvad: vaata tunniplaani
  • Õppegrupid: Noored ellujääjad I (1.-4. kl algajad), Noored ellujääjad II (1.-4. kl edasijõudnud), Noored ellujääjad III (1.-4. kl algajad) ja Noored ellujääjad IV (5.-10. kl edasijõudnud).
  • Õppekeel: eesti keel
  • Õppetasu: 16.40€ kuus

Info ja registreerimine

Pärnu haridusteenuste süsteemis ARNO

Õpetaja

Kaspar Kõiva – Noored ellujääjad II (1.-4. kl edasijõudnud),  Noored ellujääjad IV (5.-10 kl edasijõudnud).
kaspar.koiva@pernova.ee

Hannes Aus  – Noored ellujääjad I (1.-4. kl algajad), Noored ellujääjad III (5.-10 kl algajad).
hannes.aus@pernova.ee

Osalemine projektides:

Haridus- ja Noorteamet projektikonkurss “Noorte heaks” 2021 aasta, eesmärgiga tõhustada noortevaldkonna koostööd, et vastata noorte vajadustele ja  väljakutsetele. Projektikonkursi fookus oli suunatud Covid-19 kriisi mõjude leevendamisele, seades esile noorte vaimse tervise, üldpädevuste arendamise ja digitaliseerumisega seotud teemad.

1.”Looduses liikumine distantsõppel – noore vaimse ja füüsilise tervise alus” vt siit   projekti kaasati 14 matkaringi noort.

2. “Noorte kaasamine loodusmatkade planeerimise ja läbiviimise protsessi- vaimselt ja füüsiliselt terved noored” vt siit projekti läbiviimises osalesid   matkaringide õpilased.

   

Tutvustus õp Kaspar Kõiva

Olen tegelenud võistlusaerutamisega  ja tulnud kümneid kordi eesti meistriks,  minu suur hobi on  matkaaerutamine kanuu, meresüsta ja aerulauaga. Oma  matkakogemused olen saanud kaitseväes, kus olin väljaõppeinstruktor, rühmavanem ja spordiinstruktor. Läbisin erinevaid kursusi ja väljaõppe käigus elasin ja matkasin palju looduses. Vabal ajal käin avamerejahtidega purjetamas. Parimad tulemused on Muhu Väina regati võit, eesti ja soome meistritiitel ning euroopa meistrivõistluste hõbemedal. Korraldan erinevaid matku, suvepäevi ja meeskonnatöö koolitusi Seikluspartneri nime alt. Minu põhitöökoht on kehalise kasvatuse õpetaja Pärnu Vanalinna põhikoolis.
Eesti erinevad aastaajad ja mitmekesine loodus annab suurepärase võimaluse enda arendamiseks  ja looduse avastamiseks.

Tutvustus õp Hannes Aus

Olen olnud tegevväelane üle 25 aasta erinevatel ametikohtadel ja väeosades. Praegune teenistus on kaitseliidu Pärnumaa malevas, kus ma olen ringkonnaveebel.  Oma teenistuse jooksul olen veetnud suurema osa välitingimustes mis mulle meeldib.
Oma tänases töös viin kaitseliitlastele, naiskodukaitsjatele, noorkotkastele ja kodutütardele läbi mitmeid koolitusi, seega ei ole töö noortega mulle võõras. Üks minu jaoks olulistest teemadest on ellujäämine ehk looduses hakkama saamine. Olen läbinud kõik SERE instruktori moodulid, SERE on
lühend ingliskeelsetest sõnadest Survival, Evasion, Resistance ja Extraction. Selle kursuse eesmärk on õpetada üksinda hakkama saama keerulistes oludes. Mitmed SERE kursusel õpetatavad oskused on vajalikud igale inimesele ja lihtsate tõdede tundmine suurendab võimalust kriisisituatsioonist tervelt välja tulla.
Tahan, et tänastest noortest sirguksid inimesed, kes oskavad hinnata meie loodust ja keskkonda ja oleksid valmis panustama ühiskonda oma teadmiste ja oskustega. SERE tegelik tähendus tähendab ka valmisolekut toetada oma lähedasi, perekonda ja kogukonda
laiemalt.
Vabal ajal meeldib mulle matkata ja viibida looduses samuti käia kalal ja jahil.

By browsing this website, you agree to our privacy policy.
I Agree