Lasteaedade õppeprogrammid on loodud eelkoooliealistele lastele ehk õppeprogrammi ootame osalema 6-7 aastaseid lapsi.
Eelkool
PÕK, murakamärgis
Õppemäng „Otsime suve“ – suve tunnuste märkamine ja kirjeldamine, loodusnähtuste ja looduses esinevate looma-, seene- ja taimeliikide vaatlemine, ülesanded binokli ja luubiga;
Eelkool
PÕK, murakamärgis
Õppemäng „Sügis – loodus valmistub talveks“ – sügise tunnuste märkamine ja kirjeldamine, loodusnähtuste ja looduses esinevate looma-, seene- ja taimeliikide vaatlemine, ülesanded binokli ja luubiga;
Eelkool
PÕK, murakamärgis
Õpperetk Tammiste matkarajal – vastavalt aastaajale looduse vaatlemine, uurimine ja looduses esinevate looma- ja/ või taime- liikide vaatlemine, ülesanded binokli ja luubiga;
Eelkool
PÕK, murakamärgis
Õpperetk Pärnu Rannapargis – otsimine, vaatlemine ja uurimine, pargis esinevate looma- ja taimeliikide vaatlemine ja võrdle- mine metsa elukeskkonnaga, ülesanded binokli ja luubiga;
Eelkool
PÕK, murakamärgis
Õpperetk Pärnu rannaniidu laudteel ja mererannas – otsimine, vaatlemine (luup, binokkel, vaatlustoru) ja uurimine, kes seal elavad ja kuidas inimtegevus mõjutab nende elukeskkonda;
Eelkool
PÕK, murakamärgis
Tutvutakse läbi tunnetuslike mängude, õppefilmi, helide kuulamise ja topiste vaatluse Eestis elavate metsloomade ja nende elutegevusega;
Eelkool
PÕK, murakamärgis
Läbi mänguliste tegevuste selgitatakse, kuidas ja miks kasvab seemnest taim. Iga laps paneb kasvama seemnest taime ja jälgib selle eluringi, mille läbi saab kogemuse taime eluringist
Eelkool
PÕK, murakamärgis
Pernova Loodusmaja põnevas planetaariumis ja klassiruumis uuritakse päikesesüsteemi planeete, miks on meie koduplaneedil Maa elu võimalik ja milline roll on selles inimesel;
1.-3. klass
PÕK, murakamärgis
Metsloomade ja nende eluviisidega tutvumine, uurime Loodusmaja topiste kogu, leiame erinevusi ja sarnasusi, kuulame loomade hääli;
Soovituslik 2. klass
PÕK, murakamärgis
Ilma vaatlemine, mõõteriistadega ilmaelementide mõõtmine ja tulemuste võrdlemine Riigi Ilmateenistuse andmetega;
Soovituslik 3. klass
PÕK, murakamärgis
Erinevate kaarditüüpide tutvustus, mõisted, mõõtkava, kaardi legend, ilmakaarte määramine kompassiga, orienteerumine kaardi abil, vahemaade mõõtmine ja teisendamine;
1.-3. klass
PÕK, murakamärgis
Inimese siseehitusega tutvumine, elutingimused tehiskeskkonnas. Inimese toitumine ja hügieen kui tervist hoidev tegevus;
1.-3. klass
PÕK, murakamärgis
Seenenädala raames (ainult septembris) tuntumate seeneliikidega tutvumine ja nende võrdlemine. Kübarseente viljakehade ehitus, uurimine luubi ja mikroskoobiga;
1.-3. klass
murakamärgis
Läbi õppemängu taimeliikidega tutvumine, taime ehitus, kuidas taimi korjata ja kuivatada lehti. Taimelehtedega pildi trükkimine;
1.-3. klass
PÕK, murakamärgis
Tutvumine erinevate elusorganismide kogude ja kollektsioonidega, elusorganismide elupaigad ja elutegevus, ühised omadused ja mitmekesisus, liikide määramine;
1.–3. klass, 4.–6. klass
PÕK, murakamärgis
Tiigielustiku uurimine (toimub ainult kevadel) – veeloomade ja taimede kogumine, nende välisehituse ja eluviisi uurimine, liikide määramine;
1.-3. klass
PÕK, murakamärgis
Läbi planetaariumi 360-kraadise visuaalse õppeprogrammi ja õppemängu uuritakse ning selgitatakse meie päikesesüsteemi, võrreldakse planeetide suurusi;
1.-3. klass
murakamärgis
Õpilased saavad proovida kuidas panna seeme mulda kasvama, uurida kuidas sellest kasvab taim ja läbi praktiliste tegevuste võrrelda taimede erinevusi;
4.-6. klass
PÕK, murakamärgis
Eesti maavarade tundmaõppimine loodus- maja kogude näitel (kivimid, maavarade ja toodete näidised jm): taastuvad- ja taastumatud loodusvarad, nende kaitse ning maavarade kasutamine meie igapäevaelus;
4.-6. klass
PÕK, murakamärgis
Mikroskoobi tööpõhimõtted, valmispreparaatide vaatlemine ja erinevate rakkude võrdlus;
Soovituslik 6. klass
PÕK, murakamärgis
Muld kui elukeskkond: teke ja areng, koostis, mullaorganismide uurimine mikroskoobiga, vee liikumine mullas, mulla roll aineringes;
Soovituslik 6. klass
PÕK, murakamärgis
Soo kui elukeskkond, turbasambla ehitus ja omadused, turbasamblast preparaadi valmistamine ja mikroskoobiga uurimine;
Soovituslik 5. klass
PÕK, murakamärgis
Vesi kui elukeskkond ja loodusvara: veeringe, vee puhastumine looduses, reovee puhastamise näitlikustamine (setitamine, filtreerimine jne);
4.-6. klass
PÕK, murakamärgis
Elutingimused Pärnu jõe alamjooksul, jõe vee parameetrite mõõtmine, tutvumine jõe linnustiku, taimestiku ja loomastikuga;
5.-6. klass, 7.-9. klass
PÕK, murakamärgis
Õppekäik Pärnu rannas: rannaniitude kujunemine ja hooldamine, kaitsealade vajalikkus. Kohalike võõrliikidega tutvumine ja Pärnu lahe soolsuse määramine;
4.-6. klass
murakamärgis
Õppeprogramm toimub Luitemaal. Tutvumine metsa ja rannaniidu ökosüsteemidega: mullastik, elustik, aineringed, inimmõju;
Soovituslik 4. klass
PÕK, murakamärgis
Videoloeng ja arutelu planetaariumis „Päikese liikumine, varjutused, sodiaagiringid“; Päikese uurimismeetodid, päikeseenergia kasutus, Päikese vaatlused päikeseteleskoobiga või interneti vahendusel;
4.-6. klass
PÕK, murakamärgis
Põnev ülevaade Päikesesüsteemist kui tervikust, asetades rõhu planeetidele kui Päikesesüsteemi kõige mitmekesisematele objektidele ning kinnistades teadmisi läbi praktilise, interaktiivse ja lõbusa õppe;
4.-6. klass
murakamärgis
Õppeprogrammi eesmärk on anda visuaalne ja praktiline ülevaade Päikesest kui tähest ning samas kui planeedi Maa ja inimkonna kõige olulisemast taevakehast;
4.-6. klass
murakamärgis
Õppeprogrammi eesmärk on anda visuaalne ja praktiline ülevaade Päikesesüsteemist. Pakutakse ka ajakohast infot hetkel käimasolevatest kosmoseprojektidest ja uusimatest avastustest.
4.-5. klass
PÕK
Millised on kliimamuutuse põhjused ja tagajärjed; kuidas mõjutab toidu tootmine ja tarbimine meie planeedi kliimat ning kuidas läbi igapäevaste toiduvalikute saab igaüks anda oma panuse jätkusuutlikuma tuleviku heaks.
4.-9. klass
PÕK, murakamärgis
Tiik kui elukeskkond (viiakse läbi ainult kevadel), veeloomade ja taimede kogumine, elustiku määramine, veetemperatuuri, hapnikusisalduse ja läbipaistvuse määramine, tiigi seisundi hindamine elustiku alusel;
7.-9. klass, gümnaasium
PÕK, murakamärgis
Eesti imetajate süstemaatika ja bioloogiline mitmekesisus, hammaste tüübid ja toitumine, toitumise seos hammastega;
Soovituslik 9. klass
PÕK, murakamärgis
Eesti olulisemad kivimid, nende omadused ja kasutusalad, näidiste võrdlemine, kivimite rühmitamine tekke järgi, geoloogilise läbilõike koostamine;
Soovituslik 7. klass, sobib 7.–9. klass
murakamärgis
Pinnamoe kujutamine topograafilisel kaardil ja selle 3D mudel. „Käed-külge” praktikum interaktiivse liivakastiga;
7.-9. klass
murakamärgis
Putukate areng, morfoloogia, levik, putukate määramine ja süstematiseerimine, Eestis levinumad putukad ja nende bioloogia,
töö binokulaariga;
7.-9. klass
PÕK, murakamärgis
Kala välised kohastumused eluks vees, kala prepareerimine, siseorganite vaatlemine ja nende ülesanded, kala siseehituse seosed veekeskkonnaga;
7.-9. klass
PÕK, murakamärgis
Kivimirühmad ja nende tekketingimused, kivimite jaotamine näitlike materjalide alusel, kivimiringe seostamine Maa siseehituse ja kivimeid muutvate teguritega;
7.–9. klass, gümnaasium
PÕK, murakamärgis
Ülevaade elu arengust Maal geokronoloogilise tabeli abil, Eestis leiduvad fossiilid ja nende määramine;
7.-9. klass
murakamärgis
Limuste klassifikatsioon ja mitmekesisus, limuse koja sise- ja välisehitus, võõrliigid, limuste määramine välistunnuste alusel;
7.-9. klass
PÕK, murakamärgis
Tähtsamad lülijalgsete rühmad ja nende eristamistunnused, lülijalgsete välisehituse võrdlus ja uurimine näidiste abil;
Soovituslik 8. klass
PÕK, murakamärgis
Taime- ja loomaraku erinevus, taimeraku organellid ja nende ülesanded, preparaatide valmistamine, mikroskoobi käsitsemine;
Soovituslik 8. klass
PÕK, murakamärgis
Seente tähtsus looduses ja inimesele, tähtsamad seenerühmad, preparaatide valmistamine ja uurimine mikroskoobiga;
Soovituslik 8. ja 9. klass
PÕK, murakamärgis
Taime-, looma-, seene- ja bakteriraku võrdlemine ja vaatlemine mikroskoobiga, preparaatide uurimine ning valmistamine;
7.–9. klass
PÕK, murakamärgis
Marsruudi läbimine kompassi ja kaardi abil kasutades GPS seadet. GPS ja kompassi tööpõhimõtted, asimuudi määramine, geograafilised koordinaadid;
Soovituslik 8. klass
PÕK, murakamärgis
Selgrootute rühmade peamised tunnused ja nende tähtsus looduses, selgrootute jaotamine rühmadesse näidiste järgi ja võrdlemine;
Soovituslik 7. klass
PÕK, murakamärgis
Selgroogsete rühmade tunnused, tähtsamate selgroogsete rühmade võrdlemine näidiste järgi ja nende tähtsus looduses;
7.–9. klass, gümnaasium
PÕK, murakamärgis
Planetaariumi visuaalne programm inimese kui terviku toimimise uurimine ja vaatlemine. Inimese anatoomia praktikum;
7.–9. klass
PÕK, murakamärgis
Planetaariumi visuaalne programm (360 kraadi) „Maa kliima, selle erinevused ja kujunemise põhjused”. Praktikum: orienteerumine kaardi ja kompassiga, andmete lugemine erinevatelt kaartidelt, asimuudi ja nurga määramine;
7.-9. klass, gümnaasium
PÕK, murakamärgis
GPS süsteemi tööpõhimõtted. Õpperaja läbimine GPS seadmete abil, tutvutakse Pärnu ranna ja lahe omapäradega;
7.-9. klass
PÕK, murakamärgis
Maakera loodusvööndid kui erinevate tingimustega elukeskkonnad, nende iseloomustamine kliima, taimkatte ja loomastiku abil. Programm viiakse läbi planetaariumis ja ka Loodusmaja loodusvööndite õpperajal;
7.-9. klass, gümnaasium
PÕK, murakamärgis
Aine protsendilise sisalduse määramine lahuse tiheduse järgi, lahuse keskkonna määramine ja selle muutmine, reaktsiooni toimumise määramine, soolade valmistamine;
7.–9. klass, gümnaasium
PÕK, murakamärgis
Keemilise reaktsiooni tunnused, looduslike objektide keemilise koostise uurimine, lahused, taimede keemiline koostis;
Soovituslik 8. klass
PÕK, murakamärgis
Tuntumate metallide näidiste vaatlemine ja füüsikaliste omaduste kirjeldamine, metallide tiheduse määramine ja reageerimine veega, leekreaktsioon;
7.–9. klass
PÕK, murakamärgis
Planetaariumi visuaalne programm (360 kraadi) „Elementide ja ainete ruumiline kujutamine” ja nende uurimine, molekulmudelite kokku panemine ja reaktsioonivõrrandite tasakaalustamine, tundmatu elemendi tuvastamine keemialaboris;
7.–9. klass, gümnaasium
PÕK, murakamärgis
Tänapäeval tuntud 118-st elemendist on enamus metallid. Õpilased tutvuvad metalide iseloomulike omadustega ja võrdlevad metallide füüsikalisi omadusi vaadeldes tuntumate metallide näidiseid, hindavad selle põhjal nende sulamite rakendamise võimalusi igapäevaelus;
7.-9. klass
PÕK, murakamärgis
Vesi kui elukeskkond ja uurimisobjekt: veeproovide uurimine ja omaduste vaatlemine keemialaboris;
7.–9. klass
PÕK, murakamärgis
Virtuaalsete vaatluste võimaluste uurimine internetis, tähistaeva vaatlus ja seoste loomine IKT taevakaartide ja reaalse tähistaeva vahel;
7.–9. klass
PÕK, murakamärgis
Videoloeng planetaariumis „Elamine kosmoselaevas“, kosmosetehnika alused ja planetaariumi programmide kasutamine satelliitide asukoha määramiseks ja kasutamine igapäevaelus;
7.-9. klass
PÕK, murakamärgis
Selles programmis tutvustatakse ning iseloomustatakse tähti kui füüsilisi kehasid ja Universumi olulisemaid taevakehi ning seotakse saadud teadmised tähtede tähtsusega inimkonnale, hõlmates sealjuures ka mikromaailma;
7.-9. klass, gümnaasium
PÕK, murakamärgis
Programmi eesmärk on anda ülevaade eksoplaneetidest kui hetkel astronoomia ühest aktuaalsemast ja olulisemast uurimisvaldkonnast;
Gümnaasium
murakamärgis
Praktikum: preparaatide valmistamine ja vaatlemine, klorofülli eraldamine, transpiratsiooni vaatlemine, hingamise tõestamine;
Gümnaasium
murakamärgis
Videoloeng planetaariumis „Universumi suuremastaabiline struktuur“. Läbivad teemad: Galaktikate liigid, Linnutee galaktika (ehitus, meie asukoht) ja teised dimensioonid;
7. klass
PÕK
Mikroskoobi ja raku tundmaõppimise praktikum. Mikroskoobi ehituse tundma õppimine,
rakkude prepareerimine;
rakkude vaatlemine mikroskoobiga;
rakkude võrdlemine esitluse vaatamisel;
Soovituslik 7. klass
PÕK
Õppeprogramm käsitleb süsinikuringet ja selle seost kasvuhooneefektiga. Õpilastel tuleb ehitada atmosfääris leiduvate kasvuhoonegaaside analoogina kasvuhoone ja uurida kasvuhooneefekti. Koostada rühmatööna süsinikuringet kirjeldava teksti alusel süsiniku ringlemise skeem ja mõõta süsihappegaasi sisaldust erinevates tingimustes.
9. klass
PÕK
Taastuvenergia demokomplektide abil uuritakse energia muundamist tuule- või päikeseenergiast elektrienergiaks. Õpilased saavad jälgida energiakadu selle muundamise ja salvestamise käigus. Arutletakse energiatootmise tuleviku ja probleemide üle Eestis.